ציקי בן שחר

קואצ'ינג – לשחרר אמונות מגבילות: תהנה מהטוב שבחייך ולך עם שמש בכיסים

היי רוני,
אני שולח לך קצת חומר למחשבה על שחרור אמונות מגבילות, בעקבות הפגישה האחרונה.

בתהליך הקואצ'ינג, דיברנו על כך, שאנחנו חייבים ללמוד להיות מוכנים לוותר על הצורך להיות תמיד בשליטה על מה שקורה לנו ובסביבתנו – מצבים, אירועים, אנשים ונסיבות. בין אם האנשים סביבנו הם אהובים ומוכרים ובין אם הם זרים ברחוב – פשוט לאפשר להם להיות בדיוק כמו שהם, וזה ככל הנראה מה שאתה החלטת לעשות ועכשיו זה גורם לך להרגיש הרבה יותר טוב.

לא לתת לאמונות מגבילות לתקוע אותנו

לא פשוט לוותר על הצורך שלנו להאשים אחרים במה שיש לנו או אין לנו, במה שאנחנו מרגישים או לא מרגישים. זה בזבוז אנרגיה ומתיש, כי אנחנו חייבים לקחת אחריות על החיים שלנו.
כל כך הרבה אנשים פוגעים ומכשילים את עצמם בגלל חשיבה שלילית ותפיסה תבוסתנית. אל תאמין לכל מה שהמוח שלך אומר לך, במיוחד אם זה שלילי. אנחנו יותר טובים מזה. זה גם יעזור לנו לוותר, על המגבלות של 'יכול או לא יכול' של 'אפשר או אי אפשר' וגם יחזק אותנו, ביכולת להתמודד עם הדחיינות שלנו. מעתה והלאה אנחנו מתחייבים לא לתת לאמונות המגבילות לתקוע אותנו במקום הלא נכון, להבין שהמוח שלנו מתעתע בנו ולא תמיד יודע מה טוב בשבילנו, אם הוא לא מקשיב גם ללב שלנו. 

גם הצורך שלנו לשפוט ולהעביר ביקורת על דברים, אירועים ואנשים ששונים מאתנו. כולנו שונים זה מזה, אך דומים בדבר אחד: אנחנו רוצים להיות מאושרים, אוהבים, נאהבים ומובנים. אל לנו לשפוט את האמצעים שאחרים מאמצים בדרכם להשיג את המטרה הזו.
אנחנו צריכים ללמוד, להפסיק לנסות להיות משהו שאנחנו לא, רק כדי לרצות אחרים. זה לא עובד ככה. ברגע שתפסיק לנסות להיות מישהו אחר, ברגע שתסיר את המסכה ותחדל מהמאמצים להיות "האני האמתי" שלך, אנשים יימשכו אליך, ללא מאמץ.

שחרור אמונות מגבילות יתרום גם לשיפור הביטחון העצמי שלך. שיפור הביטחון העצמי , הוא משימה קשה ויש בה הרבה חששות. מניסיוני רב השנים כקואצ'ר אישי ועסקי, למדתי שהפחד הוא רק אשליה, שאני יצרתי אותה. זה הכול היה בראש שלי. אנחנו צריכים לתקן את מה שמרגיש בפנים, ומה שנראה בחוץ יסתדר בדרך כלל מעצמו.

כך תצליח לארוז בחבילה את כל התירוצים ולשלוח אותם הרחק ממך, כי מהיום אין לך שום צורך בהם (זה לא עובד תמיד) , כי הרבה פעמים אנחנו מגבילים את עצמינו בחסות התירוצים. במקום לגדול, אנחנו נתקעים בשקרים של עצמינו ומערימים תירוצים על גבי תירוצים. בסופו של דבר, הרוב הגדול של התירוצים הללו לא אמתי.

לוותר על העבר

זה קשה, במיוחד כאשר העבר נראה הרבה יותר טוב מההווה והעתיד נראה מפחיד. אבל קח בחשבון את העובדה, שהרגע הנוכחי הוא כל מה שאתה צריך וכל מה שאי פעם תצטרך ואל תשכח שהעבר שאנחנו כל כך מתגעגעים אליו, הוא זה שהתעלמנו ממנו כשהיה הווה. אני גם רואה את המאמצים שלך ליהנות מהדברים הקטנים שעושים לך טוב ומהצד השני, למדת להקטין את רעשי הרקע של השופט שיושב לך על הכתף ונוזף בך.

לוותר על נספחים- צעד חשוב בתהליך הקואצ'ינג

עבור רבים זה מושג שקשה להבין, אבל עם זמן, תרגול, כנות ומודעות זה יהפוך ברור. עשה הפרדה בין הדברים שאתה אוהב לבין הדברים שאתה נצמד אליהם. אלה שני דברים שונים – אהבה באה ממקום נקי, היצמדות באה ממקום של פחד. ברגע שתתנתק מכל הנספחים המצורפים, תוכל להיות שלוו יותר וסבלן יותר, גם כלפי עצמך.

לוותר על הצורך לעמוד בציפיות של אחרים-  עוד צעד חשוב בתהליך הקואצ'ינג

הרבה יותר מדיי אנשים, חיים חיים שהם לא שלהם. הם חיים את חייהם בהתחשב במה שאחרים חושבים שטוב ונכון להם; לפי מה שההורים אומרים, החברה מכתיבה, החברים מצפים והמנהל בעבודה מצפה. התרבות בה אנחנו חיים, סוללת "נורמה" שגורמת לנו להתעלם מהקול הפנימי שלנו ולאבד שליטה. עם הזמן, אנחנו שוכחים מה עושה אותנו מאושרים ומה אנחנו רוצים. אל תיתן להסחות דעת, להסיט אותך מהדרך שבחרת . התקשר אלי עכשיו – 054-6274149

אז בואו נתחיל לעבוד !

השאירו את פרטי יצירת הקשר שלכם בטופס הבא ונתחיל לעבוד יחד על פריצת הדרך שלכם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
דילוג לתוכן